Reklama
 
Blog | Petr Behenský

Děkujeme, že nebráníte cestujícím ve výhledu

Autobusy pražské MHD se mohou pochlubit skvělou novinkou. Nejde však o nové nízkopodlažní karoserie, ani o ekologicky šetrné motory, jak by se snad mohl některý z čtenářů domnívat, nýbrž o další reklamní plochy. Zřejmě už někomu nestačí vylepování plakátů na vyhrazených místech nad okny, a tak začal Dopravní podnik hl.m. Prahy polepovat i okna samotná. Původní smysl prosklených autobusů tak ztrácí svoji logiku a cestující se mohou právem ptát: „Kde tohle jednou skončí?

Začalo to nevinně, upozorněním na tísňové volání čísla 112, pak ale postupně přibývaly přímo na sklech další a větší reklamy, například od GE Money Bank. Nejnovějším krokem jsou silikonem přilepené rámy o rozměrech půl na půl metru, které aktuálně obsadila především společnost Telefonica. Některé z autobusů pražské MHD „zdobí" hned dvě takovéto upoutávky, a to i na oknech, která mají v případě nouze sloužit jako úniková cesta (nejsem sice expert na bezpečnost, ale troufal bych si tvrdit, že přilepené rámy nebudou odpovídat požadovaným směrnicím pro označené nouzové východy).
Celkový pohled na lajdácky, často nakřivo, upevněné rámy a sklo upatlané silikonem, je srovnatelný s vandalismem, v důsledku kterého vydává DP podle vlastních údajů ročně 50 milionů korun na opravy. A nouzový východ? Ten zřejmě není tak důležitý, jako odkaz na výhodnou půjčku!

Jaké budou další kroky, rámy s reklamou v každém okně? Potom větší reklamy, třeba metr na metr? A nakonec autobusy zcela bez oken, zato ale s rozšířenými hláškami: „Pankrác, přestup na metro C – dvě stě metrů od zastávky Vám obchod Delvita nabízí kvalitní zboží za nízké ceny. Příští zastávka Pražského povstání, navštivte příjemnou restauraci „U sluníčka" – polední menu už za 90 korun."
Rád bych nepatrně upravil heslo, které je už od pradávna umístěno na vstupních dveřích u řidiče „Děkujeme, že nebráníte řidiči ve výhledu", a apeloval následovně na manažery Dopravního podniku podobným sloganem:

Děkujeme, že nebráníte cestujícím ve výhledu!"

Reklama

Zkuste se – pánově či dámy z vedení Dopravního podniku – jednou projet MHD. Nebo ještě lépe, nalepte si sami na boční skla vašich osobních aut reklamní plakáty. Schválně, jak se vám to bude líbit?